آتش‌نشانی واشنگتن: تمامی ۶۷ سرنشین هواپیمای آمریکایی کشته شدند کشف کانال قاچاق سلاح از آمریکا به روسیه از طریق قرقیزستان کشف اجساد ۳۰ قربانی سانحه هوایی در آمریکا اسرائیل آزادی اسرای فلسطینی را به دلیل تصاویر منتشر شده از خان‌یونس، به حالت تعلیق درآورد اسرای اسرائیلی از مقابل منزل شهید السنوار تحویل صلیب سرخ شدند کرملین سقوط هواپیما در آمریکا را تسلیت گفت / ورزشکاران روس در فهرست مسافران پرواز عراقچی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه قطر دیدار و گفت‌و‌گو کرد استقبال الجولانی از امیر قطر در فرودگاه + عکس رسانه‌های سوئدی: عامل هتک‌حرمت به قرآن کریم کشته شد شهردار واشنگتن دی سی: هواپیما و هلیکوپتر سقوط کرده هنوز در آب هستند / جستجوی رودخانه پوتوماک برای یافتن سرنشینان عراقچی امروز به قطر می‌رود سقوط هواپیمای مسافربری با ۶۴ سرنشین در واشنگتن پس از برخورد با یک هلی‌کوپتر نظامی؛ تاکنون ۱۹ نفر کشته شدند سفیر اسرائیل: سازش با عربستان هدیه ترامپ خواهد بود ترامپ: مجرمان دیگر کشور‌ها وارد آمریکا شده‌اند رد ادعا‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی علیه ایران

افزایش دزدی مواد غذایی در فرانسه

شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارشی از افزایش دزدی مواد غذایی در سوپرمارکت‌های فرانسه منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر،  میوه و سبزی در سوپرمارکت‌ها بدون حضور کارکنان عرضه می‌شود و خود مشتری آن‌ها را بر می‌دارد. مشتری خود آن‌ها را بر روی ترازو می‌گذارد، نوع محصول را انتخاب می‌کند و اتیکت چاپ شده را بر روی بسته می‌زند. هیچکس در این زمینه مشتریان را کنترل نمی‌کند. همین مسئله موجب می‌شود برخی مشتریان تقلب کنند. از دیدگاه یک مدیر اجرایی ۳۱ ساله که می‌خواهد ناشناس بماند، از زمان تورم این شیوه تقریبا سیستماتیک شده است.

 

یک زن ناشناس در این خصوص گفت: مثلا گوجه بر می‌داریم و اتیکت محصول دیگری را بر روی آن می‌زنیم که ارزان‌تر است. در واقع این در زندگی روزانه ما تاثیر زیادی دارد.


این تنها مورد نیست. این مشتری اگرچه دیگر این کار را نمی‌کند، اما گاهی امتحان کرده است.

 

مشتری دیگری گفت: شما کیسه خود را با میوه و سبزیجات پر می‌کنید. وزن می‌کنید و اتیکت را می‌چسبانید و سپس کیسه را باز می‌کنید و چند تای دیگر اضافه می‌کنید.

 

در سال ۲۰۲۲ دزدی از سوپرمارکت‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از همین رو در برخی فروشگاه‌ها وزن کشی به کارکنان سپرده شده است. در برخی فروشگاه‌های دیگر هم از کارکنان خواسته شده است در کنار ترازو حضور داشته باشند. اما این هم هزینه دارد. از دیدگاه این کارشناس، هر فروشگاه باید حساب و کتاب خود را داشته باشد تا دریابد کدام شیوه بازده بیشتری دارد.

 

ایو پوژه کارشناس مصرف می گوید: در صورتی که میزان دزدی‌ها قابل توجه نباشد، سودی ندارد که از کارکنان برای وزن کشی استفاده شود. در مقابل اگر میزان دزدی‌ها بالاست هزینه کارکنان از طریق کاهش دزدی‌ها تامین خواهد شد.

 

میوه و سبزیجات، گوشت و محصولات بهداشتی از محصولاتی هستند که بیش از همه در سوپرمارکت‌ها به سرقت می‌روند. سارقان ممکن است تا سه سال حبس و ۴۵ هزار یورو جریمه را متحمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار